Chór Sanktuarium Miłosierdzia Bożego

Strona główna » Chór » Dla kandydatów

Dla kandydatów

MATERIAŁY ARCHIWALNE
(część materiałów dostępna tylko dla członków chóru)

NAGRANIA DYDAKTYCZNE
(wszystkie materiały dostępne tylko dla członków chóru)

SAMOUCZEK
(nasze podstawowe utwory do nauki)

____________________________

Wstąp do naszego zespołu! Kliknij obrazek

____________________________

MOŻESZ NAS POSŁUCHAĆ

30 lipca, niedziela
do południa
kościół pw. Św. Anny,
Kowalewo Pomorskie

Licznik odwiedzin od 15 VIII 2011

Świętujesz dzisiaj?


Kliknij i posłuchaj - śpiewamy dla Ciebie! - Z najlepszymi życzeniami od naszego zespołu - "Sto lat" czyli "Ad multos annos"
____________________________

Prenumerata biuletynu Jeśli chcesz otrzymywać nasz newsletter, kliknij obrazek i wpisz swój adres e-mail:
Follow Chór Sanktuarium Miłosierdzia Bożego on WordPress.com

.

.

.

.

OGÓLNE WARUNKI PRZYJĘCIA DO ZESPOŁU

Jeżeli pragniesz wstąpić w nasze szeregi musisz spełnić wszystkie poniższe warunki:

1. Zaliczyć test predyspozycyjny
2. Legitymować się ukończoną szkołą co najmniej gimnazjalną (dotyczy osób urodzonych po 1985 r.)
3. Wiek: nieprzekroczony próg 50 lat dla pań i 65 dla panów
4. Zakończony proces mutacji głosu (dotyczy mężczyzn)
5. Respektować chrześcijański system wartości
6. Przestrzegać Regulaminu chóru i zasad harmonijnego współżycia koleżeńskiego.

Na ogół kandydaci obawiają się właśnie testu predyspozycyjnego. Aby uspokoić Cię poniżej podajemy, jak wygląda taki test. Dyrektor może go na każdym etapie przerwać, jeśli uzna, że dalszy jego przebieg nie będzie potrzebny, na ogół jednak test trwa do końca, zajmując ok. 5-7 minut:

  • zaśpiewasz przygotowaną wcześnej, dobrze Ci znaną pieśń lub piosenkę. Wystarczy jedna zwrotka lub nawet fragment. Duża część kandydatów decyduje się na „Barkę” („Pan kiedyś stanął nad brzegiem”). Na tym etapie badany jest słuch muzyczny.
  • ten sam utwór zaśpiewasz od wyższego, a następnie niższego dźwięku. Dyrektor sprawdzi skalę głosu – możesz przecież śpiewać w wyższych (sopran, tenor) lub niższych głosach (alt, bas).
  • jeżeli wybierzesz do testu utwór wąskozakresowy (np. „Wlazł kotek”), potrzebny będzie dodatkowy sprawdzian skali: od różnych dźwięków rozpoczynając, zaśpiewasz kilkakrotnie gamę, tę, którą pamiętasz ze szkoły podstawowej.
  • na dalszym etapie czeka Cię sprawdzenie odróżniania dźwięków: spośród dwóch dźwieków zagranych na instrumencie wskażesz, który Twoim zdaniem jest wyższy a który niższy. I tak kilkakrotnie.
  • teraz czeka Cię interesujące doświadczenie, które sprawdzi Twoją ogólną muzykalność: dyrektor zagra lub zaśpiewa krótki fragment melodii, a Twoim zadaniem będzie dokończyć go – melodia celowo będzie niedokończona, a Ty masz za zadanie zaśpiewać ostatni, „brakujący” dźwięk.
  • już ostatnia próba półtonów chromatycznych: powtórzysz dokładnie krótką melodię zagraną i zaśpiewaną przez dyrektora. Jedno ćwiczenie będzie w górę, drugie w dół.

I to wszystko. Pamiętaj: dyrygent nie wierzy w opowieści „Ja nie mam słuchu”, „Mnie to chyba słoń na ucho nadepnął”. Owszem, są ludzie którzy nie rozróżniają wysokości dźwięków, nie są w stanie wskazać, który jest wyższy, który niższy. Podobnie jak są ludzie, którzy nie odróżniają koloru czerwonego i zielonego. Ale ilu takich ludzi znasz? Podobnie jest i ze słuchem muzycznym. Trzeba nie lada zdolności, by oblać ten test 🙂