Chór Sanktuarium Miłosierdzia Bożego

Strona główna » Działalność » Działalność.

Działalność.

MATERIAŁY ARCHIWALNE
(część materiałów dostępna tylko dla członków chóru)

NAGRANIA DYDAKTYCZNE
(wszystkie materiały dostępne tylko dla członków chóru)

SAMOUCZEK
(nasze podstawowe utwory do nauki)

____________________________

Wstąp do naszego zespołu! Kliknij obrazek

MOŻESZ NAS POSŁUCHAĆ

5 października, czwartek
odpust św. s. Faustyny, g. 15.00

nasz kościół

Licznik odwiedzin od 15 VIII 2011

Świętujesz dzisiaj?

Kliknij i posłuchaj - śpiewamy dla Ciebie! - Z najlepszymi życzeniami od naszego zespołu - "Sto lat" czyli "Ad multos annos"
____________________________

Prenumerata biuletynu Jeśli chcesz otrzymywać nasz newsletter, kliknij obrazek i wpisz swój adres e-mail:
Follow Chór Sanktuarium Miłosierdzia Bożego on WordPress.com

Nasze podróże zagraniczne i najciekawsze występy krajowe

Występowaliśmy w katedrach następujących miast (także w czasie liturgii):
Gdańsk, Gniezno, Lwów, Padwa, Pelplin, Poznań, Przemyśl, Rzym – wszystkie bazyliki większe, Toruń, Trondheim, Warszawa, Wenecja, Wiedeń, Wilno, Włocławek.

"Missa Jubilate" Toruń, katedra 3 V 2014

Uczestniczyliśmy w doniosłych wydarzeniach:
Śpiewaliśmy w czasie uroczystości konsekracji kościołów: M. B. Królowej Polski w Toruniu, Św. Maksymiliana w Toruniu, Św. Maksymiliana w Pabianicach, Najświętszego Serca Pana Jezusa w Rybnie, podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budujące się kościoły toruńskie: św. Maksymiliana, Miłosierdzia Bożego i bł. Matki Karłowskiej. Śpiewaliśmy podczas mszy św. inaugurującej działalność Fundacji Zamek Dybów i Gród Nieszawa (1 maja 2016) – prawdopodobnie była to pierwsza w historii msza św. odprawiona w tym obiekcie. Wraz z solistami, zaprzyjaźnionym chórem i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej braliśmy udział w światowej prapremierze – Oratorium Tomaszowego skomponowanego przez Tomasza Glanca do tekstu Lucyny Grzybowskiej-Petermann. W 2014 roku uczestniczyliśmy w największym jak dotąd przedsięwzięciu artystycznym: czterokrotnym wykonaniu Missa Jubilate wraz z chórem „Benedictus” z Wuppertalu, solistami Opery Kolońskiej i Gdańską Orkiestrą Kameralną (dzieło skomponowane przez Tomasza Glanca).

Byliśmy m. in. w następujących ważnych i interesujących miejscach:
w stolicach państw: Ateny, Belgrad, Budapeszt, Bukareszt, Helsinki, Kijów, Oslo, Ryga, Rzym, San Marino, Sarajewo, Sofia, Tallin, Warszawa, Watykan, Wiedeń, Wilno.

a ponadto byliśmy za kołem podbiegunowym w czasie tzw. białych nocy, na holenderskich polderach ze słynnymi wiatrakami oraz na ważnych dla historii Polski cmentarzach: Monte Cassino, w Arnhem, Narviku, łyczakowskim we Lwowie i Rossie w Wilnie. Stąpaliśmy po śladach obrońców polskich zamków i twierdz na Kresach: Chocimia, Halicza, Zbaraża, Kamieńca Podolskiego, Trembowli, byliśmy w Okopach Św. Trójcy, Buczaczu, miejscu narodzin Jana III Sobieskiego – Olesku i Juliusza Słowackiego – Krzemieńcu.

Śpiewaliśmy na Placu św. Piotra w Rzymie z chórem z Filadelfii w czasie Roku Jubileuszowego 2000, na słynnym wzgórzu krzyży w Szawlach na Litwie, w miejscu objawień Matki Bożej w Međugorje, w monumentalnym kościele protestanckim Grotekerk w Dordrechcie i – kilkakrotnie – w katedrze lwowskiej – miejscu złożenia ślubów przez Jana Kazimierza. Śpiewaliśmy Gaude Mater Polonia na greckim Olimpie w dniu objęcia przez Polskę prezydencji Unii Europejskiej w 2011 r.

Dane nam było zaśpiewać w ratuszu w Lejdzie w czasie oficjalnej wizyty delegacji Torunia, na schodach opery wiedeńskiej, przy pomniku J. Sibeliusa w Helsinkach, średniowiecznym klasztorze Surb-Hacz i świątyni skalnej Kaczy-Kalon na Krymie a także nieoficjalnie (tzn. niespodziewanie) w sali wykładowej na uniwersytecie w Padwie, przerywając wykład z matematyki.

Odwiedziliśmy kościół wykuty w skale w Helsinkach, skalne miasto Karaimów Czufut-Kale na Krymie, prawosławne klasztory w greckich Meteorach, pierwszy klasztor benedyktyński na Monte Cassino, Poczajów na Ukrainie – miejsce tak ważne dla prawosławia jak Częstochowa dla katolików, widzieliśmy Błękitny Meczet i świątynię Haga Sophia w Konstantynopolu.

Przejeżdżaliśmy przez bułgarską Dolinę Róż, byliśmy na miejscu śmierci króla Władysława Warneńczyka i w miejscu zatopienia polskiego okrętu „Orzeł” w Narviku. Zwiedziliśmy przepiękne uniwersyteckie miasto Oradea w Rumunii, szwedzkie Malmö, byliśmy w pierwszych historycznie stolicach Norwegii – Trondheim oraz Finlandii – Turku. Przedzieraliśmy się przez płonący step Ukrainy, widzieliśmy w Sewastopolu uroczysty salut rosyjskiej floty czarnomorskiej w dniu jej święta oraz historyczną armatę na krążowniku „Aurora” w Sankt-Petersburgu. Wizytowaliśmy pałac chana tatarskiego w Bachczysaraju, twierdzę genueńską w Sudaku i miejsce urodzin Rembrandta w Leiden. Oglądaliśmy zniszczone wojną bałkańską domy w Belgradzie, Mostarze i Sarajewie i podziwialiśmy pięknie położony nad Adriatykiem Dubrownik. Stąpaliśmy po kamienistym Akropolu, odwiedziliśmy Tessalonikę oraz Termopile – miejsce słynnej bitwy czasów starożytnych.

Pływaliśmy statkami po Renie, Dniestrze, Morzu Czarnym i cieśninie Bosfor do Azji. Płynęliśmy promem po Bałtyku oraz po fiordach Norwegii, w tym po najgłębszym fiordzie Europy. Odbyliśmy także rejs po Morzu Adriatyckim – między wyspami Dalmacji oraz rejs po Morzu Egejskim. Wygrzewaliśmy się na plażach nad Adriatykiem, Morzem Północnym i Morzem Czarnym, widzieliśmy Morze Marmara i największy port świata – Rotterdam. Chodziliśmy po drewnianej ulicy w Bergen (w jedyny słoneczny dzień w roku), w fińskim miasteczku Rovaniemi odwiedziliśmy Joulupukki (biuro Dziadka Mroza, którego ludzie niedouczeni utożsamiają ze Św. Mikołajem), spacerowaliśmy po nasłonecznionych deptakach Stanisławowa (Iwano-Frankowska), Jałty i Odessy, po pięciogodzinnej wspinaczce zdobyliśmy szczyt Preikestolen w Norwegii. W Brasov, w Rumunii, wjechaliśmy kolejką linową na wzgórze i tam także, w rumuńskim kościele, śpiewaliśmy w języku łacińskim w czasie liturgii sprawowanej w języku węgierskim, a uzgodnienia przed mszą św. prowadzone były na przemian: po angielsku i niemiecku!

Z nami śpiewaj, z nami świat zwiedzaj ! W tych krajach już byliśmy: czerwony kolor oznacza że tam śpiewaliśmy
Austria 2000
Węgry 2008, 2010, 2011
Włochy 2000

Ars Liturgica

W latach 2004, 2006, 2008 organizowaliśmy lub współorganizowaliśmy Ogólnopolskie Konkursy Chóralne pod ogólnym tytułem „Ars Liturgica”. Strona konkursu

Organizacja tournee artystycznego

Zorganizowaliśmy pobyt i tournee artystyczne po naszym kraju Chóru Archikatedry Łacińskiej pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Moskwie kliknij tutaj

Z nami śpiewaj, z nami świat zwiedzaj

W podróże, głównie zagraniczne zabieramy ze sobą także osoby, które wspólnie z nami chcą przeżywać przygody, mimo że nie są członkami naszego chóru ani Stowarzyszenia. Jeździli już z nami mieszkańcy Warszawy, Łodzi, Gniezna, Nowego Miasta Lubawskiego, Rybna, Krakowa, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Białego Boru, Lipna, Zawiercia, Kurzętnika, Płużnicy, Jastrzębia no i oczywiście Torunia – w dalszym ciągu zapraszamy każdego, kto lubi turystykę połączoną z wydarzeniami artystycznymi. Najczęściej po powrocie nasi goście od razu rezerwują sobie miejsca na następną podróż, nawet nie wiedząc jeszcze dokąd pojedziemy. To jest wierność! Dla nas taka postawa jest dowodem zaufania i świadectwem udanej imprezy. W dodatku, za naprawdę niewielkie pieniadze.

Od dłuższego czasu wpółpracujemy z jedną firmą transportową (z Rogowa) i jedną firmą turystyczną (z Torunia). Daje to nam i naszym gościom poczucie bezpieczeństwa, solidności i uczciwości. Za każdym razem spotykamy się więc niczym w rodzinie.

Program „Sing & Travel” „Śpiewaj i Podróżuj” to połączenie występów artystycznych z aktywną turystyką. Pomysł wdrożenia takiego programu pojawił się w roku 2007, po powrocie zespołu z Holandii. W skrócie, polega on na połączeniu występów artystycznych (chóralnych) w trakcie podróży turystycznych z programem wakacyjnym (przeważa czynnik wypoczynkowy). Zasadniczym celem programu jest ułatwienie zwiedzania interesujących miejsc w różnych częściach Europy, zwłaszcza młodym osobom, nie dysponującym odpowiednimi własnymi środkami finansowymi, w zamian za występy artystyczne bez wypłacanego honorarium (także dla dyrygenta).

Program ten po raz pierwszy został zastosowany już w następnym, 2008 roku podczas podróży na Bałkany i do Azji. I choć nie funkcjonował jeszcze pod taką nazwą oraz nie był realizowany według dzisiejszych założeń, to doświadczenia tamtego wyjazdu pozwoliły na ukształtowanie zasad organizacyjnych i sponsoringu na następne lata. Obecnie można śmiało powiedzieć, że program ten sprawdza się znakomicie, będzie więc prowadzony w przyszłości i z pewnością jego zasady będą wciąż ulepszane.

Ze względu na wciąż niewielkie możliwości finansowe program ten w chwili obecnej dostępny jest wyłącznie dla osób, które:

a. są członkami PSMS (wypełniły imienne deklaracje!)
b. są członkami Chóru Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Toruniu
c. otrzymały kwalifikację dyrektora chóru do występów wokalnych w czasie tej podróży
d. wyraziły zgodę na warunki programu

Warunki programu S&T to:

a. opanowanie wymaganego repertuaru koncertowego;
b. udział we wszystkich planowanych próbach i występach chóru podczas podróży, sesjach nagraniowych itp., w strojach chórowych lub nie – w zależności od decyzji dyrektora chóru;
c. zgoda na publikację fotografii wykonanych podczas oficjalnych występów i sesji fotograficznych;
d. rezygnacja z honorariów za wykorzystanie nagrań audio i video dokonanych podczas występów;
e. promocja sponsorów na zasadach ustalonych każdorazowo;
f. bardzo korzystne, preferencyjne warunki wyjazdu w zamian za bezhonoraryjne występy artystyczne.

A teraz zobacz i przeczytaj, co już przeżyliśmy (nasz subiektywny wybór)
poniżej są linki odsyłające do stron, na których zapisaliśmy nie tylko nasze wyjazdy zagraniczne (te znajdziesz w stopce strony) ale także inne, naszym zdaniem najciekawsze momenty w naszej historii:

1989 Ukraina I
1996 Ukraina II
1999 Litwa
1999 Za kołem podbiegunowym
2000 Włochy
2001 Holandia I
2007 Holandia II
2007 Jubileusz XXV-lecia
2008 Kampania Bałkańska (fotoreportaż)
2009 Święto Lasu
2009 Oratorium Tomaszowe
2009 Autonomiczna Republika Krymu (fotoreportaż)
2010 Pielgrzymka do Međugorje (fotoreportaż)
2011 Nie udawaj Greka (fotoreportaż)
2011 Wizyta Chóru z Moskwy
2012 Wyjazd na Podole (fotoreportaż)
2014 Trasa koncertowa „Missa Jubilate (fotoreportaż)
2015 Jubileusz 5-lecia działalności (fotoreportaż)